یزدفردا: دستیار استاندار در امر مردمی‌سازی دولت: در سطح کشور و استان ستاد‌های سهام و سیاست‌گذاری و هماهنگی اقتصاد مردمی تشکیل شده است و در شهرستان‌ها نیز این ستاد با ایجاد کارگروه‌های گفتمان سازی و مدل سازی عملیاتی شود.

به گزارش یزدفردا: پارسا فر  در نشست شورای اداری میبد، گفت: مردم را در صحنه آوردن حرف نو این دولت نیست، مردمی سازی حرف نو انقلاب اسلامی است که حضرت امام (ره) به تمام معنا از این ظرفیت و اکسیر بسیار گرانقدر و گرانبها استفاده کردند.


دستیار استاندار در امر مردمی‌سازی دولت با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های مردمی در طول دوره‌های مختلف در حوزه‌های دفاع مقدس، جهاد سازندگی و نهضت سواد آموزی افزود: به تعبیر مقام معظم رهبری هر جا مردم وارد شدند کار انجام شد و هر جا مسئولان به تنهایی خواستند کاری را انجام دهند، کاری انجام نشد. ایشان در دیدار‌های مختلف با تاکید بر نقش مردم خواستند به مردم میدان داده شود.


وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در سند راهبردی ورود مردم به عرصه‌های تصمیم گیری، اجرا و عملیات و نظارت و مشارکت مردم را مهم بیان کردند گفت: لازم است مردمی کردن دولت بر اساس منویات مقام معظم رهبری با فراهم کردن زمینه و طراحی ساز و کار از سوی مدیران استانی و شهرستانی مشارکت مردم بر اساس الگو‌ها محقق شود.


دستیار استاندار در امر مردمی‌سازی دولت جهش تولید با مشارکت مردم را خاطرنشان کرد و گفت: بر این اساس در سطح کشور و استان ستاد‌های سهام و سیاست‌گذاری و هماهنگی اقتصاد مردمی تشکیل شده است و در شهرستان‌ها نیز این ستاد با ایجاد کارگروه‌های گفتمان سازی و مدل سازی تحقق شعار سال، و کارگروه اجرا و عملیاتی و هماهنگی تشکیل شود.


وی با بیان اینکه اقتصاد مردمی باید و نباید‌هایی دارد که باید آنها را با رجوع به بیانات مقام معظم رهبری معرفی کرد گفت: به عنوان مثال مردمی سازی تنها رفتن به سمت بخش خصوصی نیست، بخش تعاونی هم باید تشکیل و مسئولان فرمول‌های آسان و فراگیر برای ورود مردم به عرصه تولید کشف و مردم را به عرصه‌های تولید و سرمایه گذاری، بهره وری و نظارت فراهم کنند.

سید جمال سجادی پور فرماندار میبد هم در این نشست با اشاره به شعار سال جهش تولید با مشارکت مردم، بر جلب مشارکت فعال مردم از سوی دستگاه‌ها تاکید کرد.
سجادی پور با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲، ۲۷۷ اولویت کاری از سوی آیت الله اعرافی امام جمعه میبد و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تدوین و پیگیری شد گفت: تعیین اولویت‌ها تجربه خوبی است که در شهرستان دنبال می‌شود و اتفاقات خوبی به دلیل دغدغه داشتن دستگاه‌ها در حوزه‌ها و بخش‌های مختلف شاهد بوده ایم.
وی تصریح کرد؛ امسال هم ۱۲۱ اولویت تعیین شده و انشاءالله با وقت گذاشتن بیشتر بر تحقق این اولویت‌ها از جمله پروژه آب که با اعتبارات خوبی که با پیگیری‌های آیت الله اعرافی امام جمعه و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گذاشته شده است؛ مشکلات هم کمی و هم کیفی رفع می‌شود.
فرماندار میبد اجرای باند دوم کنارگذر شرقی را از پروژه‌های مصوبه سفر دور دوم رئیس جمهور خواند و افزود: این پروژه ۱۶۰ میلیارد تومان تامین اعتبار دارد و خاکبرداری و عملیات زیر ساختی آن انجام شده و انشاءالله با تامین اعتبار تا پایان سال نتیجه آن را در توسعه متوازن شهر شاهد خواهیم بود.
سجادی پور تامین برق شهرک صنعتی میبد ۲ را نیز از دیگر پروژه‌های تامین اعتبار شده به میزان ۵۰۰ میلیارد تومان در دور دوم سفر رییس جمهور نام برد و گفت: این مجموعه، ظرفیتی ۲ برابر شهرک صنعتی جهان آباد را دارد و تاکنون ۱۸۸ پروانه تاسیس در این شهرک صادر شده که نشان دهنده نیاز به تامین نیاز‌های زیر ساختی است.
وی با بیان اینکه در حوزه درمان نیز کلینک پزشکی شامل دندانپزشکی و چشم پزشکی با ۸۵ درصدپیشرف درحال اجراست گفت: راه اندازی دانشگاه فرهنگیان، بهره برداری از ۶ مدرسه و ۱۲ مدرسه فعال و تامین اعتبار شده، ساخت مرکز رشد در مجموعه علمی کاربردی به مساحت ۱۵/۶ هکتار و پیگیری ایجاد شهرک قطعه سازی و ماشین سازی از جمله پروژه‌های دیگر در حال انجام یا انجام شده است.
فرماندار میبد،  تصویب ایجاد شهرک ۶۰۰ هکتاری مسکن نزدیک به روستای اشنیز شامل ۱۳ هزار قطعه مسکونی و مجموعه‌های خدماتی و مجموعه پارک ۸۰۰ هکتاری نزدیک این شهرک و همچنین پروژه‌های دیگر مسکن ملی به صورت بنیاد ساخت و مردمی شامل واگذاری ۳۶۰ قطعه در فاز اول شهرک مهرآباد و ۴۰۰ قطعه درسعید آباد و ۲۲۵ قطعه در بفروئیه و ۲۷۵ قطعه در ندوشن و همچنین آماده سازی یک مجموعه یک هزار و ۵۰۰ واحدی جدید را نیز نام برد که میبد را با رقم خوردن این اتفاقات خوب در حوزه مسکن ملی پیشتاز کرده‌است.
سجادی پور اظهار داشت: مجموعه‌های جدیدی نیز تعریف شده که با انجام آنها یک هزار و ۲۵۰ نفر در حوزه جوانی جمعیت و یک هزار و ۵۰۰ نفر از ثبت نام کنندگان دیگر برای مسکن خود زمین دار می‌شوند.
وی پروژه‌های روشنایی معابر و نصب چراغ‌های ال‌ای دی در شهرستان در سال گذشته، انجام عملیات زیرسازی کنارگذر نیوک و ۶ کیلومتری جاده نیوک به فولاد، تامین ۲۳۰ میلیارد تومان برای روکش کنارگذر غربی میبد و در کنار آن ایجاد کمربند سبز، انجام بخشی از آسفالت و زیرسازی جاده مزرعه کلانترو شروع ساختمان اورژانس اجتماعی و بانک کارآفرین را از پروژه‌های سال گذشته برشمرد.
فرماندار میبد از مسئولان خواست: پروژه‌های خود را در قالب اولویت تعریف کنند تا نسبت به اجرایی شدن آنها سرعت داده شود و شهرداران و دهیاران نیز در انجام پروژه‌ها با مردم جلسات اقناعی داشته باشند.
نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست گفت: فرمانداری و بخشداری‌ها می‌توانند از ملاقات‌های نماینده با وزرا برای بیان درخواست‌ها و مشکلات حوزه‌های خود استفاده کنند.
میرمحمدی، بر به پا داشتن نماز در مساجد، تقویت رسانه‌ها و معرفی پروژه‌ها و اقدامات انجام شده، تهیه کلیپ از طرح‌های محقق شده و پروژه‌های به اتمام رسیده و اهمیت دادن به اولویت‌های تعیین شده با انتخاب ناظران پیگیر بر اجرا، تاکید کرد.
وی با نوید دادن راه اندازی رادیو میبد خواستار تخصیص نیرو برای راه اندازی این مجموعه شد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا